środa, września 24

Stres a dieta


Stres może dopaść nas po powrocie do pracy czy szkoły. Dodatkowo fakt iż wakacje oraz lato dobiegły końca i wielkimi krokami zbliża się zima oraz to, że słońca będzie zdecydowanie mniej może powodować u nas spadek nastroju. Jak sobie z tym radzić ? Oczywiście poprzez zmiany w diecie :)






Zacznijmy może od ogólnych zmian, które powinniśmy już teraz wprowadzić do swojego jadłospisu by zachować zimną krew w stresujących sytuacjach.

Zwiększ ilość zdrowych tłuszczów :



-oliwa z oliwek
-pestki dyni
-ryby morskie
-siemię lniane 

Więcej roślin strączkowych :



-bób
-ciecierzyca
-fasola
-soczewica
-groch

Zwiększ ilość witaminy C :



-dzika róża
-czarna porzeczka
-czerwona papryka
-natka pietruszki 
-chrzan

Musimy dbać o to by w naszym organizmie nie brakowało witaminy B, żelaza, cynku i chromu bo właśnie te witaminy gwarantują nam dobry nastrój.

A to produkty, które pomogą nam zredukować stres i poprawią nasze samopoczucie : 

-brokuł
-migdały
-banany
-suszone daktyle
-sezam
-gorzka czekolada 
-ostrygi

Omijajmy szerokim łukiem takie produkty jak : cola, chipsy, paluszki, ciastka, batony itp. chodź wydaje nam się, że poprawiają nasze samopoczucie w rzeczywistości jest wręcz przeciwnie ! Gdy takich produktów jest zbyt dużo w naszej diecie stają się one przyczyną depresji, nadwagi, senności i ogólnego spadku nastroju. 


Świetnym rozwiązaniem są również zioła :



-Melisa
-Kozłek lekarski
-Rumianek
-Mięta

Pamiętajmy jeszcze o wodzie, bo woda jest dobra na wszystko :) Pij przynajmniej 1,5 l wody dziennie ! 

Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

1 komentarz: