piątek, stycznia 9

Wzloty i upadki




Ze zdrowym stylem życia jest jak z każdą inną dziedziną doskonalenia samego siebie. Zdarzają nam się wzloty i upadki, mi ostatnio zdarzył się taki własnie dołek, dzięki temu doświadczeniu mogę podzielić się z Wami tym dlaczego (przynajmniej w moim przypadku) te upadki są dosyć częste.

Nuda Nuda Nuda
Czujesz głód a zdrowo się odżywiasz więc robisz owsiankę lub sięgasz po owsiane ciasteczko, zdarza się to raz drugi i trzeci, następnie widzisz reklamę batona i wydaje Ci się, że masz na niego ogromną ochotę, to nie prawda! Masz ochotę na zmianę na jakieś inne danie niekoniecznie wysokokaloryczne  z mnóstwem chemii. Mogą to być placuszki żytnie lub płatki ryżowe, byle nie ciągle to samo.

Co z tym zrobić :

Planujmy posiłki z wyprzedzeniem, przygotujmy potrzebne składniki by gdy przyjdzie czas na śniadanie/obiad/kolacje nie okazało się, że nam ich brakuje.

Przyzwyczajenie

To co teraz napisze dotyczy mnie niestety w 100% 

Jestem w domu zdrowo gotuje więc i zdrowo jem, ale przychodzi ten czas gdy opuszczam dom w celu np. wybrania się na uczelnie i nagle jakbym miesiącami nic nie jadła rzucam się na wszystko co niezdrowe. Przyzwyczaiłam się, że będąc w domu jem zdrowo, będąc poza nim już nie.


Co z tym zrobić:

Dzień wcześniej przygotować jedzenie na cały dzień i nie mieć wymówek typu "przecież jestem taaaaka głodna więc mogę zjeść paczkę ciastek."


Niezdrowe przyciąga niezdrowe 

Tak, to niestety prawda. Zjem gotową zapiekankę chce mi się coli, wypije cole chce mi się czekolady i tak w kółko. Oczywiście wszyscy jesteśmy ludźmi i wieczne wystrzeganie się takich produktów to męczarnia, ale odradzam metodę jedzenia raz w tygodniu/miesiącu wszystkiego na co ma się ochotę, lepiej częściej pozwolić sobie na jakiś drobny wyskok niż cały dzień opychać się chemią. 

Co z tym zrobić :

Gdy zjesz coś czego nie powinnaś od razu to sobie wybacz i wróć do zbilansowanej diety. Myślenie: "O wypiłam cole więc dziś sobie pozwolę zjeść co chce a od jutra zacznę zdrowo", nie skutkuje, sprawdzałam milion razy i nigdy nie skutkuje. 


Zacznij teraz w tym momencie i nie ważne, że własnie oblizujesz usta po babeczce z bitą śmietaną od teraz zacznijmy razem zdrowo żyć i wspaniale się czuć ! :)




Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz