środa, marca 11

Zorganizuj się!




Czy zastanawiasz się czasem w jaki sposób niektórzy znajdują czas na wszystko podczas gdy innym ciągle go brakuje? W jaki sposób ludzie potrafią w ciągu jednego dnia znaleźć czas na trening, gotowanie zdrowych posiłków, szkołę/prace, opiekę nad dzieckiem i całą masę innych niezbędnych czynności? Sekret tkwi w dobrej organizacji.
Od czego zacząć?
Podstawą do zorganizowania swojego życia jest postawienie sobie celów, Twoim celem może być cokolwiek, możesz zaplanować sobie, że w ciągu tego roku nauczysz się perfekcyjnie języka obcego, schudniesz 10 kg, wysmuklisz swoją sylwetkę lub po prostu znajdziesz czas na czytanie, spędzanie czasu z przyjaciółmi czy rodziną. Jeżeli wybrany przez Ciebie cel jest duży to koniecznie rozbij go na mniejsze kroczki dzięki spełnieniu, których odczujesz satysfakcję i zauważysz swoje postępy. To doda Ci jeszcze większej motywacji by osiągnąć to co zaplanowane.
Weź kartkę i spisz na niej swoje cele, najpierw ten główny następnie rozbij go na mniejsze, spisz również wszystkie poboczne lub te mniej ważne. Oznacz kolorami ich ważność (np. czerwonym-najważniejsze, żółtym-ważne, zielonym-mniej ważne)
Kalendarz?
Znajdź ten idealny dla siebie, taki który będzie Ci się podobał i spełni twoje wymagania co do miejsca na każdy dzień, tydzień i miesiąc. Świetnym pomysłem jest stworzenie własnego kalendarza, który będzie odpowiadał Ci pod każdym względem. 

Codzienne czynności
By osiągnąć swój cel i znaleźć czas na wszystko co zaplanowane trzeba mieć spisane zajęcia na każdy dzień. Taki plan najlepiej tworzyć wieczorem dnia poprzedniego, ponieważ wtedy mamy największy zapał i najwięcej planów. Sprawdź, który model planu dnia pasuje Ci lepiej, czy ten z konkretnymi godzinami czy jedynie zadaniami do zrobienia i wykorzystaj go. Podziel zadania na te konieczne do wykonania i te mniej ważne (które możesz przełożyć jeżeli coś Ci wypadnie)  Jeżeli lubisz kolory poprzyklejaj kolorowe karteczki, zaznacz fiszkami strony i zakreślaj najważniejsze rzeczy zakreślaczami różnych kolorów.
Odhaczanie
Po wykonaniu każdego z zaplanowanych zadań odhacz dany punkt "ptaszkiem" czy czymkolwiek innym, bo chociaż wydaje się to nie mieć znaczenia, jest niezmiernie istotne, masz wtedy poczucie wykonania zadania, satysfakcji i chęć do dalszego działania. Zauważasz, że wszystko idzie zgodnie z planem a Ty jesteś coraz bliżej swojego celu.
Powtarzalne zadania

Każdy ma w swoim planie dnia czynności, które powtarza codziennie, najlepiej więc otworzyć osobną kartkę z zadaniami "codziennymi" lub tymi "od poniedziałku do piątku" by nie musieć wpisywać ich każdego dnia od nowa. Następnie tę kartkę dołączasz do kalendarza i w razie potrzeby zaglądasz.
Plan tygodnia
By zrealizować swój cel najlepiej np. w każdą sobotę rozplanować w czasie etapy realizacji celu i nanieść je na swój tygodniowy plan, dzięki temu będziesz na bieżąco monitorować swoje postępy. Pamiętać należy o realnych zadaniach, lepiej by były one bardzo male niż bardzo duże, bo każdy krok nawet ten najmniejszy przybliża nas do celu, natomiast stawianie zbyt wygórowanych zadań może nas skutecznie zdemotywować i oddalić od osiągnięcia wymarzonych efektów.
Jadłospis
Opcja planowania potraw i listy zakupów na cały tydzień ma wiele zalet, oczywistą jest to, że nie musimy codziennie zastanawiać się co ugotować bo mamy już gotowy jadłospis, pozwala nam również kontrolować wydatki (kupujemy jedynie to co zaplanowaliśmy) a także sprzyja zbilansowanej i zdrowej diecie (jeżeli kupujemy tylko to co zaplanowaliśmy, nie mamy żadnych niezdrowych i zbędnych przekąsek, ponadto gdy widzimy cały jadłospis jesteśmy w stanie odnaleźć błędy i poprawić je tak by posiłki zawierały węglowodany, białka, tłuszcze i wszystkie niezbędne witaminy)
Dodatki
By ułatwić sobie codzienne dążenie do zdrowszego i szczęśliwszego życia możemy do swojego kalendarza dołączyć :
-Ilość wypitej wody (po wypiciu każdej szklanki zamalowujemy ją kolorowym pisakiem)
-Trening (odhaczamy krzyżykiem lub "ptaszkiem" po jego wykonaniu)
-Cudowna rzecz, która Cię spotkała (wspaniały sposób na docenienie otaczającego Cię świata, każdego wieczoru wypisujesz przyjemną rzecz, która wydarzyła się tego dnia)
-Co mogę poprawić (Miejsce pod koniec każdego tygodnia, w którym po analizie ubiegłych 7 dni wpisujesz co mogłoby być zrobione lepiej)





"Nie skarż się na brak czasu. Masz do dyspozycji dokładnie tyle samo godzin na dobę, ile dostali Helen Keller, Pasteur, Michał Anioł, Matka Teresa, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson i Albert Einstein."
Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz