czwartek, lutego 9

Kawa


Jeżeli jesteś smakoszem kawy, a poranek umila Ci filiżanka tego napoju, koniecznie przeczytaj poniższy tekst i dowiedz się jak sprawić by kawa była zdrowsza i jeszcze smaczniejsza!






Najlepszym sposobem na przyrządzanie kawy jest jej gotowanie, można użyć do tego garnka, bądź kawiarki/kafeterki. Ja stosuje drugi sposób i jestem z niego naprawdę zadowolona.


Co zrobić by pita przez nas kawa była zdrowsza? Wbrew pozorom nie jest to wcale trudne a taki zabieg dodatkowo sprawia, że będzie ona o wiele smaczniejsza.

Wystarczy, że do kawy dodamy odrobinę cynamonu- który nie dość że poprawi walory smakowe naszego napoju, to dodatkowo sprawi, że będziemy szybciej spalać kalorię.

Jeżeli nie lubisz cynamonu, lub Twój organizm źle na niego reaguje, to nic straconego! Możesz zamiast cynamonu, bądź oprócz niego dodać do kawy imbir, kardamon i goździki.




Tak przygotowany napój jest naprawdę bardzo aromatyczny i na pewno umili codzienne poranki.

Poniżej krótka instrukcja dotycząca tego jak parzyć kawę w kawiarce/kafetercę oraz jak gotować ją w garnku. 

KAWIARKA/KAFETERKA:

Przygotowujemy niezbędny sprzęt i zaczynamy!



Do pojemniczka wlewamy wodę a na niego nakładamy sitko, do którego wsypujemy kawę oraz wybrane przez nas dodatki. U mnie jest to imbir, cynamon oraz goździki.




Na dół kawiarki nakręcamy dzbanek i stawiamy na kuchence. Kawa robi się ok. 4-5 minut. Po tym czasie przelewamy nasz napój do ulubionego kubeczka bądź filiżanki i gotowe!



Najzdrowiej pić ją oczywiście bez dodatków cukru, ale jeżeli nie lubisz gorzkiej kawy doskonałym rozwiązaniem jest miód. Nadaje kawie jeszcze lepszego aromatu, a dodatkowo jest bardzo zdrowy.

Najlepiej unikać wszelkiego rodzaju śmietanek, które zawierają bardzo szkodliwe substancję, jeżeli czarna kawa Ci nie smakuje wybierz zamiast śmietanki mleko roślinne.


GARNEK:

W garnku zagotuj wybraną ilość wody. 
Do wrzątku dodaj ulubioną kawę sypaną i gotuj przez kolejne 2 minuty 
Wsyp szczyptę cynamony gotuj ok. 1 minuty, następnie dodaj imbir i goździki i gotuj kolejne 2.
Opcjonalnie jeżeli masz ochotę możesz dodać startą skórkę cytryny, bądź pomarańczy gotować 2 minuty i przelać całość przez sitko, wprost do swojej ulubionej filiżanki bądź kubka. 

Taka kawa na pewno przyśpieszy Twój metabolizm, pobudzi Cię do działania i sprawi, że każdy poranek będzie bardzo przyjemny!


Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

3 komentarze:

  1. Kawa, to najlepsza przyjaciółka studenta.

    pannaWsieci

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawę z cynamonem piłam i faktycznie smakuje jakby lepiej :) Ciekawa jestem innych połączeń, które zaproponowałaś. Wpraszam się na taką! :*

    OdpowiedzUsuń