piątek, marca 10

Zdrowsze zamienniki produktów spożywczych


Przedstawione poniżej produkty, są moim zdaniem zdrowszą alternatywą dla innych produktów, nie uważam jednak, że wszystkie z nich, są najzdrowszymi z możliwych.
Post napisany jest z myślą o tych, którzy chcą zmienić coś w swojej diecie na lepsze nie wydając na to zbyt wiele pieniędzy i nie zmieniając diametralnie nawyków żywieniowych.
Marki produktów są przypadkowe, każdy powinien wybrać te, które najbardziej mu odpowiadają.
No to zaczynamy :)

Olej 
Ja zamiast oleju palmowego czy słonecznikowego, używam oleju z pestek winogron, kokosowego lub oliwy z oliwek.
W tym momencie zrezygnowałam całkowicie z olejów takich jak palmowy czy słonecznikowy i zupełnie pozbyłam się ich z mojej diety.
Olej palmowy zawiera bardzo dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, które powodują miażdżyce, zawały serca czy inne choroby układu krążenia.




Masło
Nigdy nie używałam margaryny, ale wiem, że niektórzy stosują ją do różnego rodzaju ciast czy nawet do przygotowywania kanapek.
Uważam, że masło jest produktem bardziej naturalnym niż margaryna i osobiście polecam je jako zdrowszy zamiennik. Warto wybierać masło z zawartością tłuszczu minimum 82%.

Kasza jaglana i płatki owsiane




W tym punkcie chciałabym zwrócić uwagę, na to by wybierać produkty nie błyskawiczne. Wygodniej jest oczywiście przygotowywać śniadanie 2 minuty a nie 10 czy 20, ale o wiele lepiej dla naszego zdrowia, jest wybrać kasze jaglaną czy płatki owsiane w klasycznej wersji.

Herbata
Osobiście bardzo lubię herbatę rooibos dlatego taką piję, dodatkowo nie zawiera ona teiny, która jest odpowiednikiem kofeiny i dlatego jest zdrowsza. Do wyboru mamy herbatę zieloną, czerwoną i białą, więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.

Jogurt naturalny
Osobiście kupuje jogurty naprawdę sporadycznie, ale warto wiedzieć, że w ich składzie często znajduje się mleko w proszku. Odnalezienie jogurtu bez mleka w proszku w składzie jest możliwe i nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, bo zazwyczaj jest on w dokładnie tej samej cenie co reszta jogurtów.




Rodzynki
Rodzynki są często konserwowane siarką, ja staram się odnajdywać, te które w składnie jej nie zawierają. Warto sprawdzać skład produktów możliwie jak najczęściej, ponieważ zdarzyło mi się już wiele sytuacji, kiedy pewnie brałam z półki jeszcze kilka dni wcześniej bezsiarkowy produkt a w domu okazywało się, że od teraz w składzie znajduje się już siarka.


Sól
Odkąd zaopatrzyłam się w młynek do soli, kupuje tylko sól gruboziarnistą, a od dłuższego czasu zrezygnowałam z soli morskiej na rzecz himalajskiej. Różnica w cenie jest bardzo niewielka a mi, jako że używam bardzo niewiele soli jedno opakowanie starcza na bardzo dług czas. Wiem, że niektórzy uważają, że sól to sól a himalajska to taka nowa "moda" i nie mam zamiaru nikogo przekonywać, ani zachęcać bo wszystkie informację zawarte w tym poście, są moim osobistym zdaniem. 




Co jeszcze można zamienić na zdrowsze?

Sklepowe słodycze na suszone owoce, bądź zdrowe słodycze
Jajka z chowu klatkowego na te ekologiczne lub z wolnego wybiegu.
Mięso na warzywa strączkowe.
Kostki rosołowe na domowy bulion warzywny. Tutaj polecam serdecznie kuchnię pięciu przemian, zupy wegetariańskie robione tą metodą smakują doskonale i niczego im nie brakuję. A z kostkami możemy się pożegnać raz na zawsze.


Zdrowa dieta to w dużej mierze wybieranie mniejszego zła. Zdrowymi nie uczynią nas wspaniałe produkty, które dorzucimy do swojej diety, a wybieranie na co dzień, tych troszkę lepszych. 



Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

4 komentarze:

  1. WOW! super poradnik ^^ Mega udało Ci się nas zmotywować do szukania w naszej codziennej diecie takich oto zamienników ;) Masło zamiast margaryny! To stosujemy od dłuższego czasu :) Jednak nie słyszałyśmy o oleju z pestek i o tej soli himalajskiej. Musimy się od Ciebie jeszcze wiele nauczyć! Buzi :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak łatwo jest zamienić produkty a tak ciężko zarazem;)) chyba się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post ;)

    Buziaki,
    zapraszam do mnie, kochana!
    http://loveshinny.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przejrzałam Chyba z 10 Postów na Twoim blogu. ŚWIETNY BLOG! Taki natłok informacji i namalowanych przez zdjęcia historii, że nie wiem pod którym postem odpisać. Stwierdziłam, że tylko Cię pozdrowię i podziękuję 😉


    Jakbyś miała czas to zapraszam rownież do Mnie:
    Tu kliknij :)

    OdpowiedzUsuń