wtorek, marca 7

Zielona kawa




Czym różni się zielona kawa od tradycyjnej? Jak smakuje? Czy jest zdrowa? I czy warto?

Zielona kawa jest niczym innym jak znaną nam wszystkim kawą, lecz nie została ona poddana obróbce termicznej, stąd jej smak jest mniej intensywny a jej kolor pozostaje zielony.

Kawa zielona dostępna jest w różnych wariantach smakowych, prawdopodobnie dlatego, że jej smak bez dodatków jest bardzo delikatny.

Ja zakupiłam jakiś czas temu zieloną kawę o smaku pigwy, jest naprawdę smaczna i zupełnie nie przypomina niczego co do tej pory piłam.





Zalety picia zielonej kawy:
-przyśpiesza przemianę materii
-zmniejsza zmęczenie
-pobudza organizm do działania
-poprawia wydolność fizyczną
-wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej
-redukuje masę ciała
-obniża przyswajanie glukozy, dzięki czemu nie odkłada się ona w ciele pod postacią tłuszczu

Czy osoby lubiące aromat porannej kawy są w stanie przestawić się na picie kawy zielonej?
Myślę, że jeżeli pijemy 2-3 filiżanki kawy dziennie to warto zamienić przynajmniej jedną z nich na kawę zieloną. osobiście pije zazwyczaj jedną filiżankę kawy i jest to kawa czarna, jeżeli mam ochotę na drugą, zazwyczaj wybieram kawę zieloną.

Zielona kawa ma wiele pozytywnych właściwości a dodatkowo pobudza nasz organizm do działania, a w końcu o to nam właśnie chodzi, osobiście naprawdę polecam spróbować, bo jej smak jest niezwykle interesujący.







Jak ją przygotować?
Zieloną kawę w ziarenkach wystarczy wsypać do dzbanka w proporcjach 1 łyżeczka na 1 filiżankę i zalać wrzątkiem. Pozostawić na 5-10 minut wlać do filiżanki i rozkoszować się jej smakiem.

Pamiętajmy, że jest to zdrowsza wersja klasycznej kawy, ale to nadal kawa. Nie należy przesadzać z jej ilością, warto pamiętać też, że istnieją jeszcze zdrowsze zamienniki kawy, o których post na pewno również wkrótce się pojawi. :)

Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy artykuł,bardzo.
    Pozdrawiam Cieplutko wszystkich blogowiczów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam parę opinii na temat zielonej kawy i ten wpis sprawił, że spróbuję jej na 100%. Bardzo ciekawi mnie jej smak :)

    OdpowiedzUsuń