piątek, kwietnia 7

Co ostatnio zrobiłaś dla siebie?



co ostatnio zrobiłaś dla siebie


Pytanie z pozoru bardzo proste, ale zastanów się ile naprawdę w ostatnim czasie zrobiłaś tylko i wyłącznie dla swojej przyjemności? Nie po to by zadowolić innych, nie dlatego, że wypada, ale tylko i wyłącznie dla siebie.

Egoizm choć od zawsze uważany za wadę okazuje się być niezbędną cechą. Chodzi oczywiście o zdrowy egoizm, dzięki któremu zadbasz o siebie a co za tym idzie, będziesz lepszym człowiekiem. Nie będziesz wściekać się na innych, nie będziesz wymagać i obwiniać, bo sama zajmiesz się robieniem dla siebie miłych rzeczy. Nie ma w tym zupełnie nic złego, a wręcz przeciwnie wyjdzie to na dobre zarówno Tobie jak i wszystkim w Twoim otoczeniu.

Pamiętaj zawsze o jednej rzeczy: Nie jesteś w stanie być dobra dla innych, jeżeli nie będziesz dobra dla siebie. To zupełnie tak samo jak z miłością, jeżeli nie kochasz siebie nie będziesz w stanie pokochać nikogo innego.

Pomyśl jak wiele by się zmieniło na świecie, gdyby każda osoba poświęcała chociaż trochę czasu na robienie rzeczy, które sprawiają jej przyjemność. Jak wiele szczęśliwych ludzi, chodziłoby po ulicach?

Na pewno w Twoim otoczeniu są ludzie, którzy bardzo narzekają, na to, że nie mają czasu, na to, że wszystko jest na ich głowie i na to, że nikt o nich nie myśli. A gdyby tak sami pomyśleli o sobie? Gdyby rzucili na chwilę wszystko i zrobili coś co lubią i co sprawia im przyjemność? Na pewno sytuacja wyglądałaby wtedy inaczej.

Warto skupić się czasem na sobie a dzięki temu, na pewno będzie nam łatwiej dostrzec potrzeby innych i z pewnością będziemy chociaż troszkę szczęśliwszymi ludźmi.

Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

7 komentarzy:

  1. Świetne słowa.
    Gdyby każdy chociaz na chwilę zrobił coś dla siebie - jestem pewna zdecydowanie mniej by było skwaszonych min i wiecznego niezadowolenia.
    Przypomniały mi się pewne babki, które jak byłam w ciąży spotkałam na przystanku. Zmęczone po pracy, bez życia narzekały na wszystko i zaczęły mnie komentować z nudów i z życiowego niezadowolenia;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że właśnie większość krytyki bierze się z niezadowolenia ze swojego życia.

      Usuń
    2. Tak tak tak! Chodzi oczywiście o taką głupią, fałszywą krytykę .

      Usuń
  2. Co racja, to racja... Ja codziennie robię coś dla siebie - przeważnie czytam książki, bo przy tym najlepiej się bawię, potrafią mnie wyciszyć i nie raz rzucają nowy pogląd na pewne sprawy :)
    Pozdrawiam!
    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wystarczy chwila dla siebie - 15 minut by poczuć się lepiej. Ja sama widzę po sobie, że jak usiądę na moment, sprawię sobie nawet niewielką przyjemność w postaci wolno wypitej kawy to jest mi lepiej i mniej narzekam na świat :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    http://krzykliwamaruda.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Baaardzo mądry wpis. Też sądzę, że czasem warto naprawdę rzucić wszystko i skupić się na sobie. Nawet dziś napisałam roboczy post na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ś-W-I-E-T-N-Y tekst. Cudowny i motywujący w swej prostocie :3 aż pójdę napełnić wannę pianą i zapalić świeczuszki :3 pozdrawiam i zapraszam do mnie ♥ http://kavvomaniaczka.blogspot.com/2017/04/xii-najmniej-lubiane-swieta-test.html

    OdpowiedzUsuń