środa, kwietnia 26

Przepis na domową pizzę


Dzisiaj postanowiłam przedstawić Wam mój ulubiony, najprostszy i jak dla mnie najsmaczniejszy z przepisów na domową pizze. Jest to świetna alternatywa dla pizzy z pizzerii czy mrożonej. Dodatkowo jest smaczniejsza, zdrowsza i tańsza a jej przygotowanie naprawdę nie zajmuje dużo czasu.


przepis na domową pizzę


Składniki do przygotowania domowej pizzy

Ciasto:
  • 1/2 opakowania drożdży
  • 2-3 łyżki oleju lub oliwy z oliwek
  • 2,5-3 szklanek mąki pszennej
  • łyżeczka cukru
  • woda
Dodatki:
Tutaj wybór jest ogromny i każdy może wybrać te które najbardziej lubi ja wybrałam:
  • oliwki
  • pieczarki
  • suszone pomidory
  • ser mozzarella
  • bazylia
  • oregano
  • koncentrat pomidorowy
przepis na domową pizzę


Sposób wykonania domowej pizzy

Do kubka wkładamy rozdrobnione drożdże, dodajemy łyżeczkę cukru, łyżkę mąki i zalewamy letnią wodą, tak by zakryła wszystkie składniki, dokładnie mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce.


przepis na domową pizzę

przepis na domową pizzę


Do miski wsypujemy mąkę i dolewamy olej bądź oliwę, u mnie olej z pestek winogron.

przepis na domową pizzę


Kiedy drożdże już nam wyrosną, wlewamy je do miski z mąką i olejem a następnie mieszamy, w razie potrzeby dolewamy wodę i wyrabiamy. Ciasto wyrabia się bardzo łatwo i szybko, mnie zajmuje to ok 3-5 minut.

przepis na domową pizzę

przepis na domową pizzę

Po wyrobieniu ciasta, przykrywamy je ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce, aby ciasto nam wyrosło. W tym czasie możemy przygotować wszystkie potrzebne nam składniki i nastawić piekarnik na 180 stopni.

przepis na domową pizzę

Kiedy ciasto wyrośnie, przekładamy je na blachę i rozwałkujemy, następnie smarujemy sosem bądź koncentratem pomidorowym, posypujemy przyprawami i układamy wybrane dodatki.

przepis na domową pizzę

przepis na domową pizzę

przepis na domową pizzę


Pizzę wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i pieczemy ok 15 minut. Po tym czasie nasza domowa pizza jest już gotowa i możemy cieszyć się jej smakiem.

przepis na domową pizzę

przepis na domową pizzę


Kasia Chudziak Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

5 komentarzy:

  1. mniam, chętnie przetestuje <3
    w wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    http://skyler-blu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda! Muszę spróbować tego przepisu!
    http://kamytestowanieirekomendowanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pysznie to wygląda :D. Ja niestety nie mogę na razie sobie pozwolić na takie odstępstwa, ponieważ korzystam z Cateringu FitMe, ale jeśli wypadnie mi cheat to chętnie się na nią skuszę :D

    OdpowiedzUsuń